Pani Einstein - Marie Benedict

Teoria względności, fizyka teoretyczna, powstanie wszechświata, kwarki, zderzacze hadronów... świat nauki jest pełen wspaniałych odkrywców, ale na myśl o fizyce, kto z was nie powie : "A jak fizyka? to pewnie Einstein". Nie bylibyście w błędzie, ponieważ jego prace wpłynęły znacząco na naszą teraźniejszość. Już we wcześniejszych książkach, bądź badaniach brano pod wysoką wątpliwość możliwość wymyślenia przez Alberta Einsteina wszystkich jego teorii, które nie tylko dały mu Nagrodę Nobla ale i wieczne miejsce w Panteonie Najwybitniejszych Naukowców. I tutaj pojawia się książka: Pani Einstein, czyli zapomniana partnerka Alberta Einsteina, o której nie wiele się wie, a która była równie wybitną fizyczką i matematyczką Mileva Maric.

Powieść jest napisana w bardzo przystępny sposób, nie ma tutaj strikte naukowego języka a miejsce teorii i równań zajmuje historia miłosna obojga naukowców. Z racji tego, że jest to debiut Marie Benedict nie postawiłam jej wysokiej poprzeczki ale również jej szczególnie nie zaniżałam. Bynajmniej ta prostota jest wyczuwalna. Samo ulokowanie powstania Teorii Względności w historii Milevy Maric, było moim zdaniem takie na siłę. To olśnienie naukowe wydało mi się sztuczne i wymuszone. 
Z drugiej strony opis zachowania Alberta Einsteina, jego sposób wyzyskiwania i braku troski wobec własnego dziecka był w mojej opinii bardzo trafiony i doskonale przedstawiony. 

Szczególnym dla mnie faktem, z życia obojga bohaterów, jest ich miejsce zamieszkania. Z racji tego, że obecnie mieszkam w Szwajcarii i znam Zurych oraz Mettmenstetten. książka wydała mi się bardzo autentyczna i czytanie jej było podwójnie ciekawe.

Książka jest warta przeczytania i może nie w pierwszej kolejności. Jest to raczej wakacyjna pozycja na 2 dni <3 

Pozdrawiam
Love-Read-Sleep

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Albert Einstein "Jak wyobrażam sobie świat"

Sprawa Niny Frank - Katarzyna Bonda

Camilla Läckberg "Księżniczka Lodu"