Książę Lestat- Anne Rice

Od czasu przeczytania Wampira Armanda ( a to nie jest pierwsza część Kronik Wampirów) byłam zakochana w świecie, który wykreowała Anne Rice. Z każdą kolejną powieścią zatapiałam się w rzeczywistości ciepłego i parnego Nowego Orleanu, pięknych ulic i will. Nie ukrywam, że wyczekiwałam tej powieści i śledziłam jej proces wydawniczy. Książka "Książę Lestat" zamyka moje chęci dalszego czytania Kronik.

Pierwsza rzecz, która razi w książce, to chęć jeszcze szerszego rozbudowania świata wampirów. Ilość bohaterów, których Anne Rice wpuszcza do powieści jest miażdżąca, ja na pewnym etapie zadawałam sobie pytanie: skąd oni wszyscy się nagle wzięli? może pominęłam kogoś w czytaniu poprzednich części? Bynajmniej, zgubiłam się.
Główny bohater, Lestat, wszyscy go dobrze znają, ekscentryczny i najbardziej charakterystyczny ze wszystkich wampirów Anne Rice. W tej książce ginie, tak jakby historia toczyła się wokół niego ale nie o nim. Nowe fakty które wychodzą na jaw, powodują, że dla mnie, autorka zaczyna kombinować. Widzę w tym usilne kontynuowanie Kronik, chęć stworzenia punktu odniesienia do kolejnych części. Moim zdaniem, już przed wydaniem tej pozycji należało Kroniki zakończyć, oraz skupić się na kreowaniu kolejnych postaci, takich jak np.: Wampir Vittorio albo Pandora. Jest to też wampirzy świat, nawiązujący do Kronik ale nie na siłę.
Również wizja laboratoryjno-naukowa, w której werbuje się wampirów do badań naukowych.... moim zdaniem ten krok był zupełnie nie trafiony. Być może Anne Rice chce zacząć klonować wampiry, ale to już pachnie Science-Fiction.
Ta książka mnie rozczarowała. Jeśli ktoś bardzo pragnie ją przeczytać nie będę zatrzymywać, ale jeśli ktoś chce zachować świat Wampirów takim jakim był wcześniej, radzę zostawić książkę w spokoju i może powtórzyć lekturę "Krew i Złoto" :-)

Pozdrawiam
Love-Read-Sleep

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sprawa Niny Frank - Katarzyna Bonda

F. Scott Fitzgerald - Dla Ciebie moge umrzeć i inne zagubione opowiadania.