Magda M, ciąg dalszy nastąpił - Radosław Figura

Czy ktoś z Was nie przypomina sobie serialu Magda M ? Bo mnie się wydaję, że to był jeden z najpopularniejszych, a co za tym idzie, najbardziej modernistycznych seriali 2005 roku. Miałam wtedy 15 lat i naprawdę zafascynowałam się warszawskim klimatem, pracą adwokatów. Z Magdą M czuło się przypływ "zachodniej kultury", świat nowobogackich, raczkujących adwokatów i ich karier. Na mnie serial zrobił niebywałe wrażenie. Po dziś dzień mam do niego sentyment i wspominam pozytywnie każdy odcinek.

Jedynym aspektem, który czasami doprowadzał mnie do szewskiej pasji, była sama Magda. Słabo rozgarnięta życiowo dziewczyna, niby adwokat, a jednak brakowało jej ogólnego rozeznania w najprostszych aspektach egzystencji. Taka czasami lelum polelum, sierotka Marysia i płaczliwy pożeracz lodów oraz maniak Casablanki. Bynajmniej, oglądałam, przymykałam oko, na jej nieznośny sposób bycia.

Tutaj nagle pojawiają się wiadomości: wznowienie serialu, pisanie scenariusza, Magda M wraca! Szczerze, czekałam na ekranizację a nagle, na regałach księgarni pojawia się książka - Ciąg dalszy nastąpił.

Pamiętam jak w Polsce oglądałam telewizję śniadaniową i akurat panna Brodzik i Radosław Figura, autor scenariusza do serialu, opowiadali o tworzeniu tej powieści. Oczywiście opisywano ją w samych superlatywach, ohy i achy. Pomyślałam sobie wtedy, czy można napisać po serialu ciąg dalszy w postaci książki? Czy serial nie byłby odpowiedniejszy?

Za słowami autora, Magda M ciąg dalszy to Magda przed 40stką (bo jeśli nie wiedzieliście, serialowa Magda miała niecałe 30 ). Jak się można domyślić, kariera i sfera osobista w końcu się dopełniły i Madzia jest szczęśliwą partnerką Piotra Korzeckiego. Agata jest w ciąży z Rafałem, a Sebastian nadal szuka swojej drugiej gejowskiej połówki. Karolina i Wiktor są szczęśliwym małżeństwem i u nich w zasadzie żadne zmiany nie nastąpiły. Można by pomyśleć, o czym jest w sumie ta powieść skoro wszędzie pięknie i idealnie. Otóż, niekoniecznie, gdyż w dalszej części powieści dochodzi do niecodziennego zdarzenia, które wstrząśnie życiem nie tylko Magdy ale i jej przyjaciół. Od tej pory, świat zmienia barwy i lawirowanie na granicy dorosłości a młodzieńczych wygłupów się kończy. Do tego dochodzi sprawa niesłusznie oskarżonego ginekologa, który zostaje oskarżony o gwałt którego nie popełnił. Jednakże dowody wskazują ewidentnie na winę lekarza.



Myśli Magdy, jej sposób rozumowania to ewidentny atut, po raz pierwszy, możemy wiedzieć, co siedzi w głowach bohaterów. Radosław Figura właśnie w charakterach i ich zachowaniu zatopił fabułę książki. Serial jednak znacząco ukróca tą sferę i daje nam tylko dialogi a nie to, czego słowa nie mówią.







Figura piszę w sposób przystępny dla czytelnika, to książka do schrupania w jeden tydzień z chęcią do odkładania, aby nie przeczytać zbyt szybko. Ponowny powrót do Warszawy i do Kancelarii Waligóry to wisienka na torcie, dla wszystkich fanów serialu Magdy M.

Czy są minusy? Być może, właśnie te wywody wyobraźni Magdy są czasami przesadzone i zbyt długie. Człowiek po 2 stronach rozważań czeka z utęsknieniem na jakiś dialog, pomiędzy bohaterami.

Chciałoby się rzec, prosimy o ekranizację. Jednak póki co, nie ma odzewu. Byłoby to znaczne przedsięwzięcie i logistyczne i aktorskie? Bo czy Małaszyński wróciłby na ekrany i to do serialu sprzed lat? Hmm, pożyjemy zobaczymy.

Z całego serca zapraszam Was do księgarni po kupno tego cudeczka. Magda M to z pewnością idealna lektura na wakacyjne, ciepłe wieczory. Ja z pewnością się nie zawiodłam, fani również, nie powinni narzekać bo Magda M na prawdę wróciła.

Cudnego wejścia w nowy tydzień 😍

Krótkie zestawienie książki:
Oczekiwania: 👍👍👍👍
Fabuła:👍👍👍
Bohaterowie:👍👍👍
Styl:👍👍👍👍
Język:👍👍👍👍👍




Love Read Sleep







Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Sprawa Niny Frank - Katarzyna Bonda

Książę Lestat- Anne Rice

F. Scott Fitzgerald - Dla Ciebie moge umrzeć i inne zagubione opowiadania.